Ögontjänare.

En sak som är mindre roligt här i livet är att städa.. tycker i alla fall jag. Visst finns det människor som finner tillfredställelse även i detta, men det förstår ju vem som helst att dom inte är riktigt kloka. Det borde uppfinnas ett golv som automatiskt svalde smutsen så fort den nådde marken. Det vore väl någonting för infomercial-branschen? Men då detta golv ännu inte är uppfunnet tog jag idag själv tag i både dammtorkning och dammsugning. När jag som bäst höll på att putsa och feja kom jag att tänka på det gamla uttrycket ögontjänare. Jag insåg sedan att det är precis vad jag är. Jag städar nämligen (nästan) bara när jag ska få besök. Detta fenomen har lett till en viss missuppfattning bland mina vänner. Dom tror nämligen att jag är otroligt ordningsam och alltid har det kliniskt rent hemma. Detta är (dessvärre) fel. Det normala tillståndet i min lägenhet följer istället bostadsbristen i stan. Det är precis lika svårt för mina dammråttor att hitta en ledig plats på golvet som det är för studenter i Göteborg att hitta en lägenhet. Men som den goda vän jag är hjälper jag dom såklart att upprätthålla den ordningsamma fasaden de tilldelat mej. Då får jag ju i alla fall städat ibland, även om det (nästan) bara är när jag ska få besök.

Kvällen har tillbringats tillsammans med Marie och Julia på Make up stores kundkväll. Då Marie blev oplanerat ledig från jobbet firade vi det hela med ett glas vin på Soho. Tänk vad trevligt man kan ha i storstan när det går mot ljusare (och varmare!) tider.


Kommentarer :

#1: Sofia

hahaha.. fina kommentarer på tjejerna! :) men jag kommer ihåg iallafall.

skriven
#2: Malin.T

Haha, jag är likadan, hatar att städa! Därför tycker jag inte heller om oanmälda besök för då hinner jag ju inte röja upp innan!

En av sakerna jag köpte från Tv-shop är faktiskt nån form av dammsugare som skulle göra livet SÅ mycket bättre, man fick tom två för priset av en. Den var totalt VÄRDELÖS, det var nästan pinsamt. Sen köpte jag en step-maskin i ett försök att bli sund, pajade efter en vecka och en såndär maggrej som man rullar framför sig på golvet inköptes av samma anledning men den var väl den som trots allt fungerade hysat båda dom veckorna jag använde den ;-). S, det var min Tv-shopsinköp, det är ingenting jag är stolt över ;-)!

Ha en härlig valborg!

skriven
#3: Matilda Barnboksillustratör

haha, gillar städbeskrivningen! så är det nog för de flesta tror jag.. alla är vi ögontjänare tror jag, i olika grad!



sv: japp, det är tufft att vara tant! ;-)

skriven
#4: Malin - Foto & Design

Fin blogg! :)

skriven
#5: Two olsson sisters

SV: nä jag håller med dig. Brukar fastna på tvshop ibland och allt är ju så bra och det bästa i hela världen och det kommer förändra ditt liv, och hit och dit! De vill ju bara sälja produkter, det får man ju inte glömma.

Haft en bra valborg då?:D//Emma.

skriven

Kommentera inlägget här :