.siam ocean world.

gardagen tillbringades framst pa siam ocean world. en jattestor undervatten varld. tankte att jag ju maste forbereda mej infor idag nar jag ska aka ivag och ta dykcert. sedan gillar jag saker under vattnet. det ar sa mycket mer spannande an saker pa land. jag funderade forst om jag skulle aka till djurparken istallet, men sa laste jag om vad folk hade tyckt om det, och den hade inte fatt sa bra kritik. sa da akte jag till undervattensvarlden istallet. det var dock ganska dyrt intrade.. 990 baht (250 kr), men a andra sidan ingick det en tur med en glasbottnad bat och en film i 4D (ungefar som simulatorn pa liseberg om ni minns den attraktionen, med skillnaden att det blaste kring benen och sant nar det passade i filmen).



stoooooor krabba


lejonfisk. sag aven en san nar jag snorklade. giftig.

efter ett tag kommer jag till en ny grej som dom precis borjat med. det stod ett stort bubbelbadkar pa ett stalle med sma fiskar i. ni kanske har hort talas om den dar nya spa trenden, dar fiskar kakar upp dod hud fran ens fotter. det var precis vad detta var, sa jag var ju saklart tvungen att testa.. jaklar vad det kittlades. men det var riktigt riktigt roligt, och mina fotter har aldrig varit sa lena innan. riktigt bra.



kangalfiskar


naja. efter undervattensvarlden gick jag over gatan till det stora kopcentrat MBK igen. ingen bra ide egentligen. eller ja, det var det ju, men oj vad massa pengar som gick at. jag kopte varldens finaste stovlar for ca 180 spann. det ar ju ingenting, men i baht ar det ganska mycket. och jag vet inte riktigt hur jag ska fa plats med dom i vaskan, sa jag funderar pa att skicka hem dom till mamma. men jag vet inte. jag tror jag maste borja slanga lite grejjer som jag hade med mej hemifran snart. jag trodde verkligen inte att jag skulle kopa nagonting, men ack sa fel jag hade. men ja, det blir ju inget handlande i resten av varlden. det ar ju tydligt det.



jattefina.. ser ni?!

naja. idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta pa. ikvall gar ju bussen ner till koh tao dar jag ska ta mitt dykcer och jag vill inte riktigt gora nagonting idag som kostar pengar. ja.. jag far val helt enkelt bara sitta vid internet hela dagen eller nagot liknande. vi far helt enkelt se vad jag hittar pa.

mamma, det nya stallet jag bott pa nu i tva natter har varit jattebra. rummen ar val egentligen sunkigare an pa det andra stallet, men eftersom det ar sa centralt ar det hur bra som helst.

Kommentarer :

#1: mamma

Det låter spännande att låta fiskar käka lite på sig.Skall nog testa det om det finns i närheten av Göteborg något sådant.

Simma lugn för nu skall jag strax gå ut och äta semla eftersom det är fettisdagen i dag. mamma

skriven
#2: Therese

Fyyy vad avundsjuk jag är...och imponerad...skulle aldrig få för mig att åka jorden runt själv...verkar som om du har riktigt kul..för det mesta iaf...ses i NY!!

skriven
#3: Pappa

Du är en smart tjej som kopplar snabt Det där med en turist grupp du hakar på Hallå eller! Jag är impad.Ha Det

skriven
#4: Camilla

Hahha måste känts konstigt de där me fiskarna, men massa coolt :D Och Sjukt grymma stövlar :D Go Girl!

skriven
#5: Nils Wehlin

Mamma lärde sig simma med huvudt under vattnet.

Mormor blundade, men jag sökte mig fram över botten i ett beckmörkt badhus. Jag tog en sten i en näsduk och slängde i.

Jag fick alltid tag i näsduken!

Morfar

skriven

Kommentera inlägget här :