Jag har blivit lurad..

Igår på väg hem från jobbet skulle jag handla lite mat och på vägen till mataffären bara råkade jag steppa in i en skoaffär. Där fick jag syn på världens finaste stövlar. Jag har varit och tittat på dom tidigare, men igår så bestämde jag mej för att prova båda stövlarna tillsammans. Jag såg ju redan innan att det var sjukt hög klack på dom, men man vet ju ändå aldrig hur det känns på fötterna innan man provat. Så jag gick (läs knödde) mej omkring i butiken lite för att känna hur stövlarna kändes på. Dessvärre kände jag det numera välkända knäcket i hälsenorna som jag alltid får då jag har för höga skor på mej, så jag bestämde mej för att inte köpa dom.

"Kan jag inte använda dom ordentligt är det ju ingen idé att köpa dom" tänkte jag förnuftigt.

Men här kommer problemet. När jag kommer fram till kassan igen för att lämna tillbaka stövlarna och säga att jag inte skulle ha dom råkade jag börja prata med kassörskan. Hon frågar såklart varför jag inte ville ha dom, och jag svarade som det var, dom är för höga för att mina fötter ska klara av det.

"Ja, dom är väl i alla fall en 13, 14 centimeter med en lutning i fötterna på 11 centimeter" säger jag.

"Näää.. Men så höga är dom ju inte" säger kassörskan.

"Nähä. Hur höga är dom då?" frågar jag varpå hon tar fram ett måttband och börjar mäta klacken.

"11 cenitmeter är dom i klackhöjd, med en platå på 2 centimeter. Det blir en lutning på 9 centimeter."

"VA?! 9 centimter?! Det är ju inga problem. Jag kanske bara var trött i fötterna idag då eftersom jag har jobbat hela dagen. Jag tar dom i alla fall!"


Nöjd och glad går jag ifrån butiken med en enorm skopåse i handen. När jag väl kommer hem igen börjar jag dock återigen fundera på om jag verkligen kunnat ha fel.. så jag tar själv fram ett måttband och mäter. Och visst.. klackhöjden är 11 centimeter.. men det är ju inte där foten är! Så det är fortfarande en lutning på 11 centimter, exakt det jag sa i butiken! Så jag blev helt enkelt lurad! Och inte är det någon ångerrätt eller bytesrätt heller, eftersom det var halva priset på dom. Men jag ska nog kunna hitta något bra tillfälle att använda dom här stövlarna också. Dom är ju fortfarande precis lika fina!


Kommentarer :

#1: mamma

Akta dina fötter så du inte får problem resten av ditt liv. Du har mycket kvar av det. mamma

skriven

Kommentera inlägget här :