uppstigning.

klockan är snart två och jag är fortfarande vaken. ganska dumt med tanke på att jag gick och la mej klockan tolv. men jag tror det beror på att jag börjar skolan på tisdag. jag antar att det är lite nervöst.. eller nåt. tänk om jag inte kommer ihåg hur man pluggar. tänk om det blir jättestressigt. tänk om jag inte klarar av kurserna jag valt att gå. det är en massa "tänk om"-tankar som snurrar omkring uppe i huvudet på mej. men det ska nog gå bra tror jag minsann. det är bara väldigt mycket just nu. jag tycker inte om när jag inte har koll på läget. tror det var därför jag till slut fick kliva upp ur sängen igen. så nu har jag organiserat mej så mycket jag kunnat i alla fall. jag har skrivit upp alla tider jag förut bara haft i huvudet i min almanacka. det är skönt. då vet jag att jag har det på pränt någonstans. sedan ska jag försöka att ta tag i mina jobbtider imorgon. det är ett ganska stort stressmoment att aldrig riktigt veta hur man jobbar eller när man är ledig. så för att organisera upp det hela ännu mer skriver jag en lista på vad jag ska ta tag i imorgon.

- gå och låna camilla elvisp så jag kan göra klart citronpajen jag började med idag
- laga mat så jag kan ha matlåda med mej till jobbet
- packa med mej smink, kläder, skor och vin till jobbet
- bädda soffan till marie
- jobba
- ringa till min chef och ordna upp mina arbetstider för resten av hösten
- när jag jobbat klart, göra mej i ordning för att sedan gå ut med marie
- gå ut och dansa, ha roligt och glömma allt vad stress heter

så. nu känns det mycket bättre. att bara få ner allt som snurrar i huvudet på en på papper kan hjälpa ganska mycket minsann. jag ska nog titta på ett avsnitt av "Two and a half men" innan jag går och lägger mej dock. istället för godnatt saga.

uppdate: kom precis på att jag egentligen borde städa lägenheten imorgon också innan marie kommer.. och att jag verkligen borde träna mer på min dans inför måndagens grupp. men dansen får jag nog trots allt skjuta upp tills söndag.

Kommentarer :

#1: morfar

Man skall "tömma" hjärnan innan man skall sova.

Det bästa - så gör ajg - är att skriva ner på datorn allt som smurrar i huvudet.

Ett bra sätt är också att sätta igång en fånig ljudbok på 30 minuter.



Somnar man inte av det då är man nog färdig för en hjärnröntgen.

Tror jag

morfar

skriven
#2: Camilla

Hoppas elvispen gjorde sitt jobb :P

skriven

Kommentera inlägget här :